Livâ-i Hamd

Ümmetini sâna verdim ey habîb

Cennetîmi anlara kıldım nasîb
(Süleyman Çelebi rahmetullahi aleyh)

LİVÂ:Sancak.

Peygamber efendimizin râyesi, bayrağı siyâh idi. Livâsı daha küçük Olup, beyaz idi. (İmâm-ı Kastalânî) Peygamber efendimizin livâsının üzerinde “Lâ ilâhe illallahMuhammedün Resûlullah” yazılı idi. (Ebü’l Ferec ibni Cevzî) Tebük seferinde Resûlullah efendimiz, en büyük livâsını hazret-I Ebû Bekr’e ve en büyük bayrağını DA Zübeyr bin Avvâm’a verip taşıttırdı. (Vâkıdî)Livâ-i Hamd: Hamd (şükür) sancağı.

Kıyâmet gününde, canlılar dirilip, Arasat meydanında toplanınca,Allahü teâlâ tarafından Peygamber Efendimize ihsân edilecek olan ve altında bütün inananlarıntoplanacağı sancak-ı şerîf.

Kıyâmette herkes sustuğu zaman ben söyleyiciyim. Kimsenin kımıldayamadığı vakitte onlara şefâat ediciyim. Kimsede ümid kalmadığı Zamanda onlara müjde vericiyim. O gün her iyilik, her türlü yardım, her kapının anahtarı bendedir. Livâ-I hamd benim elimdedir. İnsanların en hayırlısı en cömerdi en iyisiyim. O gün emrimde binlerce hizmetçi vardır.

Kıyâmet günü peygamberlerin imâmı, hatîbi ve hepsine şefâat edici Benim. Bunları öğünmek için söylemiyorum. (Hadîs-I şerif-Tirmizî, Dârimi-Mişkât)

Allahü teâlâya sığınarak ve O’ndan yardım dileyerek bildiriyorum ki, Muhammed aleyhisselâm Allahü teâlânın resûlüdür, peygamberidir. Âdemoğullarının seyyidi, efendisidir. Kıyâmet gününde kendisine uyarak Cehennem’den kurtulanların encömerdidir. Kıyâmet günü kabirden ilk önce o kalkacaktır. İlk önce o şefâat edecektir. İlk önce O’nun şefâati kabûl olunacaktır. Cennet kapısını önce o çalacaktır. Kapı O’na hemen açılacaktır. Livâ-I hamd Denilen sancak O’nun elinde bulunacaktır. Âdem aleyhisselâm ve O’nun zamânından Kıyâmete kadar gelen her mü’min, Livâ-i hamdsancağı altında toplanacaktır. (İmâm-ı Rabbânî rahmetullahi aleyh)

Bir Cevap Yazın

